Bornholm 2012

Turen til bornholm 2012 Startede da vi kom derover lørdag morgen d. 31-04
vejret var super og vi fik hurtigt smid vores bagage ind i husene og så skulle vi bare på vandet. Da vi kom på vandet var Trolling Masteren i fuld gang og der var både over ALT, hvilket gjorde det lidt svært at fiske optimalt. Vi var 4 af vores 5 både på vandet. den sidste havde ikke så tralvt med at komme ud og de havde også maddag så det passede jo fint. Den eneste båd der kom laks i var Orkanen som fik 2 stk. en på 9,6 kg og en på 8,5 kg. udover det mistede de også to.

søndad blæste det en del og vi kom ikke på vandet, mandag var vejret heller ikke super men tog chancen og fik et par timer på vandet, men kun tæt ind under land. Kim som havde sin søn Anders med kom lige ud og efter kort tid fik de et hug, efter ca 20 min kunne Anders lande sin første laks på 10,1 kg. dette var den eneste fisk der blev fanget den dag.Tirsdag var vi heller ikke på vandet det blæste alt for meget igen.

Onsdag havde vindet lagt sig en smule men det var stadig ikke godt vi fik igen kun nogle timer på vandet men denne gang med lidt mere held. Vi fik 2 stk. i båden en på 5,2 kg og en på 8,4 kg. Michael og Kennet fra Freelander fik en enkelt i båden på 7,6 kg.

Torsdag var det gudevejr og vi var 3 båden der stod tidligt op og tog på langtur, da vi kom frem og gik igang med at sætte grejet gik der ikke 5 min så meldte Freelander op om fisk, de havde kun lige nået at sætte 4 sideplanere før hugget faldt. en fisk på 10,7 kg kom i båden, og den var dårligt kommet i båden før sideplaneren gik igen hos dem, en stor fisk rev linen af og efter et langt udløb knak linen og farvel til sideplaner og det hele. De fik sat grejet igen og 5 min efter meldte de igen om fisk, og de fik en til på 10 kg. så gik der nogle timer og der skete intet vi snakkede om at sejle til pladserne ved Bornholm igen, men vi ville lige give den en lille time mere hvilket gav pote, for John fik en fisk på 10,25 kg. vi sejlede ind til Bornholm igen og fik sat grejet så meldte john om fisk men den røg igen så fik vi fisk en lille en på 4,5 kg. kort efter det melder John igen om fisk denne gang for han den ind og vægten sagde 9,6 kg. lige efter den gik den nederste rig på vores båd en fisk omkring 7-8 kg spang ud af vandet men den havde fået fat i de 2 stænger op over og så røg den. Vi fik sat igen og kørte over samme plads og så gik riggen i 75 fod med dodger og den stive der skete ikke noget, vi kiggede begge på hinanden, LORTE torsk jeg tog stangen i hånden og strammede op men så lige pluselig begyndte torsken at skrælle linen af hjulet og efter ca 20 min kom der en pæn laks på 11,1 kg i båden.

Fredag var så den sidste fiskedag og de havde lovet lortevejr efter kl. 12 så mig og Nichlas var meget tidligt oppe og var på pladserne kl. lidt over 5 der skulle ikke gå lang tid før den første fisk huggede, vi fik den ind og den vejede 7,5 kg. så kørte vi over samme spor igen, sideplaneren gik men den røg hurtigt igen, lige efter så vi en stor fisk der var oppe og vende 10 meter ved siden af båden, ekkoloddet eksploderede med fødefisk over det hele, vi fik sat GoPro kameraet til og da der var filmet i ca. 40 sek. gik dipsy stangen for fulde gardiner, vi fik rigget båden af og fik fisken i båden efter godt 20 min. en gris på 13,5 kg. fedt at vi fik det hele på video. vi lå på samme plads resten af dagen og fik 2 fisk mere på 4-5 kg. og smed 4 fisk hvor af den ene var mindst lige så stor som den på 13,5 kg. den sprang helt ud af vandet og så røg den desværre.  da det blæste op, trollede vi stille ind mod havnen og var i havn kl. 14 Freelander fik også en fisk den dag på 8,2 kg og Orkanen fisk en på 3-4 kg.

Så på trods af vejret fik vi dog en rigtig god tur med mange pæne fisk, ialt på de 5 både blev der landet 18 fisk, men i forhold til sidste år hvor vi fik 54 fisk er det jo ikke så meget. Men vi skal helt sikkert tilbage næste år og håber vejret er lidt mere med os. Tak til alle sammen for en rigtig god tur vi glæder os til næste år.

Der bliver også lagt 2 videoer op ude i menuen af fisken på 11 kg og af den på 13.5 kg.