Nyheder

Fisherman`s mete cup 15/10/16

I går gik turen til Sverige igen for at deltage i en turbåds konkurrence (Fisherman`s mete cup). Denne gang skulle vi med båden Siam fra Råå havn, som lægger ca 10 km syd for Helsingborg. Konkurrencen var en to-mands konkurrence, hvor det kun var fladfisk som talte. Det blev en svær dag på vandet med vildt blæsevejr fra øst, ca 10-17 sm, men fiskeriet fejlede ikke noget - andet end det selvfølgelig var svært at mærke de små fladfisk til tider. Da dagen var omme, viste det sig at jeg havde vundet min side (bagbord) med 59 fisk og min team-makker, svenske Benny Johansson, havde også vundet sin side (styrbord) med 59 fisk, og det var nok til og blive vinder af dagens konkurrence. :):) Tak til vores svenske venner for en super sjov dag på vandet samt et godt arrangement. Vi ses til næste år og krydser fingre for bedre vejr.

Kinnarps / DM i fladfisk 2016

Så er der lavet beretninger, fra Kinnarps og DM i fladfisk.
bare følg linket.

Kinnarps: http://www.team-stormen.dk/62884085

DM i fladfisk: http://www.team-stormen.dk/62884084

Der vil blive holdt en lille fiske pause for vores vedkomne, men der går ikke alt for længe inden vi er på den igen. Casper skal deltage i Brakvands cuppen og Nichlas skal deltage i den svenske konkurrence EFSA Høsttrevling. vi skal måske også flere fra teamet deltage i fishermans medecup som også er en svensk konkurrence efter fladfisk. Der går heller ikke længe inden vi skal til Jans fladfiske cup. :)

Kattegat Sol og Sommer

Efter flere års snak fik vi endelig stablet en fisketur til Kattegat på benene,
meteologerne havde lovet perfekt vejr så nu var det bare med at komme afsted.
 Vi kom vidt omkring og der blev prøvet 10-15 vrag på turen, de fleste af dem var der godt med fisk på, mest sej/torsk/lange/hvilling var talrige, men også andre spøjse fisk kom i båden.
Store Middelgrund blev også forsøgt i jagten efter gyldter og hvad vi ellers kunne støde på, desværre var fiskeriet meget skuffende og det blev ikke til andet end lidt torsk og makreller.
 Det blev i alt til 10 arter på turen. Super BR/PR i Skægtorsk til Nichlas på 520 gr.  BR/PR Glyse til alle ombord på 50-60 gr. BR/PR lange på 5,9 kg til jonas. torsk op til ca 6 kg.
  Vi var tilbage i Gilleleje havn ved en 19 tiden hvor paw tog sin afsked.
Jonas og jeg fik lidt godt fra grillen og så vi var klar til et natte sats efter tunger. Vi fik smidt anker ved 22 tiden og gik i gang med fiskeriet ca. kl 23 Den først time gik med at hive skrubber og issinger op, men efter kl 00 døde fiskeriet ud og håbet om en Tunge begyndte at indfinde sig, der skete dog ingenting og håbet om en tunge blev hurtigt afløst af en overmandende træthed, så der gik ikke længe før vi begge to sad og nikkede i stolene og vi blev enige om at smide håndklædet i ringen og finde vores køjer efter en LANG og dejlig dag på vandet.

Der bliver lagt lidt ekstra bileder på vores Facebook!

Nichlas og Jonas
Langer på 5,1 og 5,9kg(PR og BR)

DM i hirtshals 23-06-16

En lille opdatering fra vores tur til Hirtshals.
Onsdag efter arbejde blev båden hugget an og den laaange køretur mod det nordjyske kunne begynde, vi havde virkelig kæmpet de sidste uger for at blive klar til en konkurrence på absolut udebane. Agn, tackler og især fiskepladser var en udfordring men efter et stort benarbejde og en masse telefon tid fik vi en masse hjælp, fra både lokale og andre venner der har stor erfaring med Nordsøen. Tusind tak
Torsdag blev vores første træningsdag i perfekt vejr fra morgen til aften, det betød at vi kunne komme vidt omkring og prøve en masse spændende vrag og toppe. Vi fik til at starte med en del fine torsk op til 8,5 kg og lubbe op til 2,5 kg og da vi kom på lidt dybere vand bed langerne også flittigt, dagens største lange stod Nichlas for på 5,5 kg. På et tidspunkt ser vi nogle helt tynde streger på lodet og skulle lige se om det kunne være sej, på vej mod bunden standsede vores pirke oppe i vandet og efter en hård opstramning var tvivlen væk både Nichlas og john stod med krøllede stænger, hvinende hjul og store smil. I det dyp fik Nicklas sej på 9,1 kg og john med sej på 8,0, 5,0 og 3,5 kg god tribbel der gav sved på panden.
Fredag stod på mere kystnært fiskeri efter flade, knor og hvilling og der var virkelig meget snap, næsten alle pladser vi fiskede af bød på mange fisk i alle størrelser. Efter de to dage slog vejret som bekendt om til en frisk vestenvind og konkurrencen blev desværre afblæst så vi måtte nøjes med de to foregående dage der endte op med 12 arter

Torsk 8,5 kg
Hornfisk Ca 500 gr
Markrel Ca 600 gr
Flæsing et sted imellem 5-650 gr Ny BR

Det var rigtig ærgerligt at vejret skulle drille for det var et super godt arrangement og NJSK viste sig som de perfekte værter. Tusind tak for en rigtig hyggelig weekend med godt humør.

Jonas

DM i hirtshals 14-06-16

I dag var John, Nicklas og jeg samlet for at klare det sidste, og absolut ikke uvæsentlige fiskeri efter agnsild til DM i hirtshals næste weekend. Vi mødtes på kajen i helsingør kl 6 til dejligt vejr og krydsede fingre. Fiskeriet startede trægt men efter en lang times søgen fandt vi endelig nogle stimer der var til at fange. Missionen lykkedes og sildene er i fryseren! Ud over agn har vi ligget vandret for blive klar til konkurrencen, der er blevet bundet forfang i massevis og motoren har fået en shiner af Poul fra Hondashoppen. Det eneste der mangler nu er nogen venlige vejrguder og en laaaang køretur.

Vi ville opdateringer under vores DM på vores Facebook side.

Øresund 21-22/5

Efter en vellykket fiskeferie var hele teamet samlet igen, så weekenden skulle naturligvis udnyttes til fulde. lørdag stod i fladfiskens tegn med testfiskeri efter skrubber, rødspætter og isinger. Vi fik fisket en masse nye toppe af, med udmærket udbytte og hele dagen bød på rigtig godt fiskeri. Specielt et par Store skrubber gjorde dagen svær at glemme. Var så heldig selv og starte med en fin skrubbe på 45 cm og 1050 gr. efterfulgt af en super skrubbe som var ny PR og BR, kanon fisk som der kommer mere om på et senere tidspunkt, begge blev self. Genudsat.

Søndag stod sommer-torsken for skud på en tidlig morgentur. Vi havde Mads med ombord på en dag som desværre ikke bød på de helt store fangster. Vi havde ca. 40 torsk i båden med største fisk på 7,5kg. Som altid når vi har Mads med, var det en dag med højt humør, og det endte med at være  en rigtig dejlig søndagstur.

Jonas.

Andørja / bornholm 16-05-2016

Så har vi fået lavet mapper med beretninger og billeder fra vores tur til Andørja og Bornholm. I finder det her på siden bare følg linkene:

BORNHOLM:

ANDØRJA:

Casper / Nichlas

Casper med + 25 kg flynder på kastegrej ( Shimano Yasai spinning pike )

Andørja

Så kom dagen endelig hvor halvdelen af teamet pegede snuden mod en ny norsk destination. Andørja! er en spændende destination hvor artsrigdom er kodeordet, og lige netop derfor er den helt store grej kasse pakket i håb om nogle nye arter til listen.  Der vil blive satset på både de store dybter efter havmus og lavere vand hvor der krydses fingre for nogle store rødspætter. Følg med i fiskeriet på FB hvor du kan finde opdateringer fra dagens fiskeri.

Jonas.

Øresund 10-04-16

Efter ca 5 år uden en trolling tur på Øresund og med nogle fine meldinger derude fra, kunne vi ikke lade være med lige at give det et skud. Vi kunne dog ikke lade være med at bruge den første times tid på at se om der var lidt torsk hjemme ude i det dybe, det var der ikke, så Turen gik mod den nordlige del af  Barsebæk-renden. Efter et par timer kom der et godt hug på sideplaneren og efter en fin fight kunne Mads lande en fed havørred på 72 cm og 5,15 kg  ny PR/BR. Det blev kun til den ene havørred og ca 10 torsk. Tak til Mads for en hyggelig dag på vandet.

Nichlas

Stør 12-3-2016

Planen var lagt!  I morges drog tøffe , min far 'Glenn'  og jeg, mod st. Vejle å for at følge op på tøffe's flotte PR aborre fra tidligere på ugen. Men øv, efter to timers forgæves fiskeri med skiftevis agn og spin I den rimkolde morgen, indså vi at de stribede nok havde fundet et andet sted at opholde sig. Efter en kort snak blev vi enige om at sluge vores stolthed og køre i poppelsøen og jage en stør, nu hvor vi alligevel havde agn grejet I bilen. Det viste sig at være en fornuftig beslutning. Vi havde rigtig fint fiskeri hele dagen med en del nap og nogle flotte fisk på land. Jeg var først I bogen med en fin PR Stør på 11,5kg (foto). Tøffe landede efter en god fight en flot PR på 8 kilo. Min far sluttede dagen med en rigtig god kamp og en klar PR der uden tvivl kom over de 10kg. Desværre blev den ikke vejet da vi manglede en veje-slynge (rookie mistake) Så alt i alt blev en dårlig Aborre tur til en rigtig god Stør tur.

Jonas

Bulesæsonen 2016

Så fik vi overstået bulesæsonen for denne omgang, en sæson vi har oplevet som meget svingene. Fiskeriet startede op allerede i midten af December og i dagene omkring nytår og starten af Januar så fiskeriet rigtig lovende ud.
  Vi kom selv lidt sent igang og havde vores første tur d. 9 Januar, den gav en enkelt måler og de næste 3 ture fortsatte den gode stime med målere i båden. Måneden var meget præget af skiftene vind og strømforhold, og efter de første gode ture med målere ramte vi nogle ture med få fisk og svære forhold. I Februar fik vi ikke fisket så meget som vi gerne ville, men i slutningen af Februar og starten af Marts fik vi samlet lidt op på det med nogle gode fisk. Vi sluttede af med vores sidste buletur d. 6. Marts.
 Vi har fået 20 målere op at vende i båden, med den største på 17 kg.

I år ville vi gøre endnu mere ud af at få genudsat de store fisk, især for at være med til at holde bestanden af store torsk oppe. Alle dem der kunne overleve fik friheden igen, hvilket ca. var halvdelen af målerne. Ud over det har vi genudsat utallige fisk mellem 6-10 kg.

Alle i Teamet har fået nye stænger fra Shimano, valget faldt på Shimano Speedmaster ax boat slim 20-30 ibs, hvilket uden tvivl er den fedeste havstang vi har haft fingrene i. Jeg skal være ærlig og sige at jeg selv var lidt skeptisk til at starte med, da jeg de sidste to bulesæsoner har fisket med Westin W6 boat, som også er en virkelig fed stang jeg har været meget tilfreds med. Troede ikke jeg ville finde en stang der kunne matche den, men det kunne jeg!
  Speedmasteren har en utrolig fed aktion og vild rygrad, samtidig er den meget let hvilket gør det til en stang man ikke bliver træt af at fiske med en hel dag. Stangen er 7.6 fod hvilket viste sig at kunne gøre en stor forskel på fangsten de dage med meget strøm, de 0.6 fod den er længere en w6 stangen, gør at man nemmere får strammet op på linebuen i strømmen. Desunden har den nogle super robuste øjer som kan tåle en hårdhændet behandling. Vi er meget tilfredse med stangen og vi kan klart anbefale den hvis man er på udkig efter en ny stang til det kraftigere havfiskeri.

Nu tager vi så hul på Lakse sæsonen, hvilken vi glæder os til at komme igang med! Vi skal på vandet efter de blanke første gang til Klinte cup. En konkurrence som vi ikke har deltaget i før og derfor ser meget frem til, vi håber bare på godt vejr.

Svær weekend 13 og 14-02-16

Lørdag var vi mig, Nichlas, Jonas og Kenneth på sundet, vejret var helt kanon, forventningerne var lidt høje, i og med at fiskeriet ikke har været så godt i lang tid, hvilket nok skyldes de konstant skiftene strømforhold der har været. Nu havde forholdene været stabile i nogle dage hvilket plejer at hjælpe på det, men det skulle blive sværre end forventet, bulerne var ikke særligt store, og når fiskene samtidig svømmede meget rundt og der var en jævn strøm, gjorde det det svært for os at finde melodien, største fisk var på omkring de 8 kg.

Søndag var Kenneth skiftet ud med Brian, vejret var igen godt men ikke så godt som lørdag. Fiskeriet var stort set det samme, men vi fik lidt mere hul på bylden, og fik lidt flere fisk i båden. Men der skulle ligesom dagen før kæmpes for det, vi kom heller ikke over målet idag, men Jonas fik et tungt hug i dagens anden sidste stop som vidste sig at være en stenbider på 3,15 kg. en fisk som rigtig glæder sådan nogle art tosser som os, og det var self. totalt uventet at det lige var sådan en der skulle komme op. Det var self. PR til Jonas og BR.

Nu på Facebook 07-02-16

Så er vi også som så mange andre kommet på facebook, dette har ikke noget at gøre med at vi vil nedlægge vores hjemmeside, her vil der som der plejer komme beretninger fra vores fiskeri, men Facebook er noget nemmere når det kommer til liveopdateringer, korte beretninger og især til at ligge videoer op. Vi håber at i vil følge os på Facebook "https://www.facebook.com/teamstormen2/?fref=ts" men også stadig følge os her på hjemmesiden, hvor vi vil komme med de mere uddybende beretninger.
Vi har ikke været på vandet i weekenden, men regner med at næste weekend skal bruges på noget målerjagt.

Buletur med Jaws 29-01-16

Jeg vil gerne undskylde at der ikke lige er blevet opdateret på siden den sidste uges tid, det er ikke fordi vi ikke har været ude, men mit internet har været nede hele ugen.

I fredags var vi på sundet med Jaws, hvor vi i teamet havde inviteret de hårde fiskegutter med til en hyggedag, med lidt præmier. Vejret og fiskeriet var desværre ikke med os den dag, kun 8 fisk kom på dæk, hvilket skyldes at alle fiskene stod oppe i vandet, hvilket gjorde det meget svært for skipper Peder som ledte og kæmpede for at vi skulle finde nogle gode buler på bunden. Men trods det dårlige fiskeri var stemningen helt i top, og festen fortsatte da også i Helsingør efter vi kom i havn. Mange tak for en kanon dag til alle gutterne, skipper Peder og Peter fra Honda shoppen som gjorde et godt stykke arbejde for at alt spillede på turen.

Casper

Weekend med tåge og måler

23,24 og 25-01-16

Lørdag var Jonas afsted med Fyrholm hvor Hans Hagerup var ved roret, Fiskeriet var godt og der kom 5 måler på dæk, med årets største på Fyrholm på 17.25 kg. Jonas var også skrap og fik en på 10.1 kg.

Søndag var alle fire mand i Teamet på sundet for at se om vi kunne holde den gode måler stime, der lå en tyk tåge over sundet hele dagen, så der blev holdt godt øje med AISen og raderen. Men dagen er nu ikke en der vil gå over i historien, så skulle det da lige være fordi at fiskeriet var så dødt som det overhovede kunne være, Vi så ikke en eneste fast bule på loddet hele dagen, der var kun enkelte løse fisk oppe i vandet, så der blev ikke stoppet så mange gange, der kom kun en enkelt fisk i båden, men heldigvis holdte vi vores stime med måler i båden på hver tur, i og med at fisken som skipper selv stod for vejede 10.5 kg.

Idag mandag var Nichlas taget på vandet igen, sammen med Peter fra Honda Shoppen og Mads, tågen skulle havdet været endnu mere tyk idag men til gengæld var der opklaring i fiskeriet, fiskene havde stillet sig lidt ned igen, men det var stadig svært da bulerne de fiskede på var mellem en halv til en meter høje, heldigvis kom der flere fisk i båden og det lykkedes også at komme over målet igen med en fisk på 11,25 til Peter.

Folk må selfølgelig selv om hvordan de gør tingene, men i sådan en tyk tåge som der har været søndag og idag, kan vi ikke helt forstå hvordan man kan finde på at sejle ud uden en radar eller AIS. På trods af at vi har begge dele i båden er vi meget opmærksomme og forsigtige med at tage ud i sådan noget vejr. Der skal så lidt til før det kan gå galt, noget som vi selv har oplevet for nogle år tilbage da vi havde Warrioren, der blev vi fanget i en tåge som kom ud af ingenting, og vi var ikke mange meter fra at blive sejlet ned at en tanker som åbenbart ikke kunne se os på radaren. Synes vi alle sammen skal passe på under sådanne forhold.

Casper
Peter med en fin han fisk på 11,25 kg ( genudsat )

weekend med måler

I weekenden var Stormen på vandet begge dage, lørdag var Nichas afsted med john, Kennent og Jan, fiskeriet var svært at lure og bulerne var svære at ramme, hvilket nok skyldes at fiskene svømmede meget og hele tiden rykkede sig. Det lykkedes dog alligevel at opnå et godt resultat for dagen da drengene lavede et dobbelt måler stop med fisk på 13 kg til skipper og 16.3 kg til Jan.

Søndag var Nichlas, mig og Ask afsted, Jonas skulle også have været med men var desværre blevet syg, så han måtte melde afbud. Da vi kørte op mod havnen om morgenen var det minud 14.5 grader, så vi var forberedt på en dag som ville blive meget meget kold, men da der ingen vind var og solen stod klart på himlen stort set hele dagen var det faktisk ikke så koldt som man skulle tro. Fiskeriet var lige så godt som dagen før, dog var fiskene blevet noget nemmere at ramme, selvom de stadig svømmede og rykkede sig meget. Det lykkedes os igen for 4. tur i træk at komme over målet med en fisk på 13.3 kg til undertegede og 10.3 kg til Ask. Nichlas var også tæt på at komme over med en fisk på 9.9 kg. Vi håber at kunne holde den gode stime med at komme over målet på hver tur

13 og 16.3 kg

Buletur 11-1-16

Nichlas kom ikke på vandet søndag aligevel, vejrudsigten så ikke så god ud som han havde håbet. Men igår mandag, var det super vejr så der var han på vandet istedet for, sammen med Mads, Ask og Jan. Vejret var som sagt godt men det var fiskeriet ikke til at starte med, de fisk som der var så mange af, to dage forinden var forsvundet. Der blev søgt og søgt og først da kl. var halv 11 kom den første fisk i båden, og så skal jeg da lige love for at de havde fundet de forsvunde fisk igen, der kom nemlig 3 måler i båden 10,2 kg til ask 11 kg til jan og 16.2 kg. til mads som var ny pr Super resultat på en dag som så ud til ikke at skulle blive god.

Med den kommende frost der er lovet ved vi ikke hvornår vi kommer på vandet igen, forhåbenligt fryser havnen ikke til is.

16,2 kg Mads

Første tur i det nye år 9-1-16

Vi håber at alle er kommet godt ind i det nye år, og med alle fingrene i god behold. Vi var idag på sundet, på årets første tur, hvor der selvfølgeligt skulle jages stortorsk. Vi var alle fire mand i teamet afsted, og forventningerne var høje i og med at turbådene har haft et godt fiskeri i det nye år, imens vi andre ikke har kunne komme ud på grund af dårligt vejr eller arbejde.

Vi kom afsted fra Helsingør havn i en god gang snevejr, der heldigvis stoppede efter en times tid. Den første time spildte vi på at afsøge andre pladser end de andre både, hvilket ikke gav nogen fisk, hvorefter vi sluttede os til de rigtig mange andre småbåde og turbåde der også var på vandet. Fiskeriet var generelt lidt svært idag, og til tider kunne vi ikke finde hoved og hale i hvordan vi skulle stoppe på bulerne, men vi fik alligevel et godt resultat over hele dagen med 2 fisk ikke langt fra 10kilos grænsen, og en enkelt over på 13.1 kg. Som jeg selv stod for, men ikke nok med at jeg havde kroget den, sad der også en fisk på gummimakken på 7-8 kg. havde det nu bare været en enkelt fisk . Der var også andre småbåde der gjorde det godt og fik målere, bla. fik Team Svinet 3 over op til 18.2 kg. SUPER fisk.

Nichlas er på vandet igen i morgen, hvor vi andre desværre er forhindret i at komme afsted.

13.1 kg. PR

Go jul og buletur 28-12-15

God bagjul til alle, det er ikke blevet til så meget fiskeri i December måned som vi havde håbet på, for meget vind, julefrokoster og arbejde har ikke gjort at det kun er blevet til 2 ture, Nichlas var ude lige inden jul med Jonas og Mads, hvor der var godt med fisk, men ikke nogen over 7-8 kg.

Idag var vi så afsted igen, Mig, Nichlas, John og Jonas. Vi sejlede ud mens det endnu var lidt mørk, og da vi kom til pladserne gik der ikke lang tid inden den første store nule kom ind på loddet. De første par timer om morgenen var rigtig gode og nogle pæne mellemfisk kom i båden, men i og med at vi lå mange både på pladsen spredte fiskene sig. Vi fiskede derfor andre pladser af hvor der også var pænt med fisk, dog var snit størrelsen ikke lige så god som dem vi fik om morgenen, vi vendte tilbage til hvor vi var startet om morgen, fiskene havde samlet sig lidt igen, vi blev her til vi tog i havn. Vi fik ikke nogle fisk over men der var tilgengæld fint med fisk oppe og vende i løbet af dagen hvilket, gjorde dagen god alligevel, største fisk i båden var 8 kg.

Vi håber på at når en tur inden nytår, hvis altså vejret tillader det.

Casper

Jule tam tam og endnu en konkurrence

Nu på Lørdag holder Honda Shoppen, jule tam tam, der vil være gløgg og æbleskiver, masser af gode tilbud, samt den altid gode service og stemning. Mig og Nichlas deltager self. vi er klar til at svare på spørgsmål om vores artfiskeri og alle de mange konkurrencer vi deltager i igennem året, hvis der var nogle som skulle have lyst til at prøve kræfter med det meget spændende fiskeri, vi giver også lidt fif til tackler og teknikker. Vi håber på at se så mange som muligt til en hyggelig dag med masser af fiskesnak.

Jeg vil også gerne lige give Nichlas et stort klap på skulderen, ikke nok med at han har fisket utroligt godt iår, så har han også vundet sin 3 individuelle konkurrence iår, nemlig fiskeavisens Penn Fantom cup. stort tillykke herfra, er sku en stolt fiskemakker, men men men nu har jeg jo også lært dig meget

dermed er der heller ikke flere konkurrencer iår. Men vi er self. klar på de mange konkurrencer igen næste år, samt turen til Bornholm og Norge.

Vi har stadig ikke været på vandet, men når vejret og tiden er der er vi på det blå kontor.