Bornholm 2014

Vores årlige tur til Bornholm var noget vi alle så meget frem til, der var go stemning da alle 5 både mødes ved færgen i Køge fredag aften, og det var som om at det var igår at vi var der sidst. på færgen blev der selvfølgelig snakket om fiskeri men også om vejret, for det så ikke ud til at det ville blive det bedste vejr den uge vi skulle være der. Da vi ankom til Rønne tidligt lørdag morgen så vejret ok ud så vi skyndte os at smide taskerne ind i husene og så afsted til havnen. vi var 4 af 5 både på vandet, team Dingo blev inde de havde mad dag og så tager de det jo også altid stille og roligt

Der var dog ikke mange fisk vi 4 både fik, Orkanen fik en på 5.8 og vi fik i Stormen, 2 mindre fisk. søndag havde de lovet dårligt vejr så der blev gået til den om aftenen.

Mandag var det igen vejr til at komme ud, men stadig med lidt skum på bølgerne. Team Dingo blev inde igen. fiskeriet var noget bedre, Freelander gjorde det godt og fik et trippel-hug og fik alle fisk ind, 2 fisk på 7.5 kg og en på 11.5 kg. udover det fik de 2 fisk mere. Orkanen fik en enkelt på 11.5 kg og i Stormen blev det til 3 fisk op til 8.1 kg.

tirsdag kom Dingo på vandet så der var vi alle 5 både på vandet. vejret var det samme som dagen før, men fiskeiet var dog ikke det samme kun 3 fisk på 5 både blev det til. Orkanen fik en på 10.25, og i Stormen blev det til 2 fisk en 9 kilos og en 11 kilos. onsdag og torsdag var indedage igen, så der blev gået til stålet om aftenen, og det gik nok også lidt for vildt for sig da vi lige pluslig skulle kaste med flødeskum efter hinanden så der var flødeskum i hele stuen, men sjovt var det.

fredag så vejret lidt lumsk ud på vejrudsigten men det var faktisk det bedste vejr vi havde derover, men på grund af udsigten var vi kun 2 både på vandet Stormen og Freelander. Vi fik i Stormen hurtigt fisk på og vi vidste hurtigt at det var en go fisk. efter godt 30 min kunne vi lande en 13.5er til Nichlas hvilket var ny PR og Ny BR tillykke til ham. kort efter fik vi igen et godt hug og John fik en fin fisk på 11.8 kg som gav en rigtig go fight med et udløb på 650 fod. Vi vendte båden for at sejle op til der hvor vi fik de to andre fisk og fik igen en go fisk på efter lidt bagseri fik vi en fisk på 11.5 kg til mig op, og mistede desunden en go fisk mere under fighten. Freelander fik 3 fisk op til 4.2 kg men de lå også et helt andet sted. Så det var en go afslutning på ugen lige at få 3 over 10 i båden, efter en uge med dårligt vejr.

Lørdag var mig og Nichlas lige på vandet i nogle timer, inden vi skulle have færgen, John blev inde. Freelander var også ude. Men på de 4 timer mærkede hverken os eller dem noget som helst.

Den nye motor vi har fået på spillede bare hold nu op den er lækker og det er blevet en hel anden båd at sejle, det spiller bare endnu engang tak til Hondashoppen for en virkelig go service. I vores båd havde vi rigtig godt fiskeri på Danish lures blink Jønsson og Copy cat i kobber og med klovnefarve, disse blink fik vi halvdelen af vores fisk på og også de største fisk.

Men på tros af vejret har der ikke manglet god stemning og kammeratskab på turen. Den har som altid været en super oplevelse og der kommet mange gode minder ud af den. Tak til alle drengene der var med det var en super tur, vi ses til næste år.